Tpsa błękitna linia – awaria !!

awariaNiestety czasami zdarza się że coś zaczyna szwankować. Tak się stało w Naszym biurze gdzie mamy podpiętą usługę Telekomunikacji Polskiej.

Zatem zamiast się denerwować, krzyczeć i robić zadymę, postanowiliśmy podejść do tego tematu spokojnie i jakoś go wykorzystać. Jak? Napiszemy artykuł jak działa w Tpsa błękitna linia i zgłoszenie awarii.

Jedna z zasad dobrego marketingu i nawiązywania dobrych relacji z klientem mówi że wcale nie jest tak dobrze gdy wszystko działa. Klient może o Nas zapomnieć. Czasami dobrze jest mieć jakąś “awarię” tak aby klient zobaczył że kontakt z firmą jest dobry a sama usługa zostanie szybko i sprawnie naprawiona. Taka relacja z klientem jeszcze bardziej go do Nas przywiązuje. Ma on kolejne dobre doświadczenie a w jego pamięci zostanie informacja że ta firma działa szybko, więc warto w niej pozostać. Mamy nadzieję że tak samo będzie w TP.

Tak więc chwyciliśmy telefon w dłoń, wykręciliśmy numer do TP 800 505 505 i czekamy na połączenie. Przywitał Nas głos mówiący że rozmowa będzie nagrywana. Kilka kliknięć w klawisze telefonu aby wybrać odpowiedni dział, podać swój numer i słyszymy informację, że na stronie TP jest jakaś aplikacja która pomaga poradzić sobie z najczęstszymi problemami z neostradą. To NAs nie interesuje w tym przypadku więc dobijamy się dalej.

Po chwili udało się nawiązać połączenie z konsultantem.

Przekazane objawy:

1. Internet często się rozłącza na jakieś 5-10 minut. Rozłączanie nastęuje co 30-40 minut.

2. Przy nawiązywaniu połączenia telefonicznego Internet się rozłącza. Gdy rozmowa trwa dłużej widać ze znowu nawiązuje połączenie. Gdy Kończymy rozmowę i odkładamy słuchawkę, Internet znowu się rozłącza.

Nagle zapanowała Cisza w słuchawce. Po 3 minutach nieśmiało powiedziałem “halo” i …. uff, co za ulga konsultant tam jest tylko coś robił. Powinien powiadomić że zaczyna coś sprawdzać  abym spokojnie poczekał. No ale w końcu się odezwał. Dowiedziałem się że właśnie sprawdził linię i zobaczył że faktycznie często moja usługa się rozłącza. Poinformował że wysłał zgłoszenie do techników i w ciągu 48 godzin problem albo zostanie rozwiązany albo skontaktują się ze mną i umówią na wizytę domową, jeżeli zajdzie taka konieczność.

Zgłoszenie poszło o 10.30, o 11.56 dostałem smsa z TP-Obsługa z numerem zgłoszenia i że rozmawiałem z Panem Wiktorem.

Jesteśmy pod wrażeniem. Jeszcze tego samego dnia (sobota) skontaktował się technik. Znajdował się przy centralce i wykonywał jakieś pomiary. Po 30 minutach przyjechał do biura i naprawił usterkę.

Po tygodniu od usunięcia awarii problemy ani razu nie wystąpiły, także wielki plus dla Telekomunikacji Polskiej za szybką i sprawną obsługę klienta.


Tags: , ,

5 comments on “Tpsa błękitna linia – awaria !!

  1. to byl numer 800 505 505 czy 801 505 505 ? gdy probowalem (wczesniej na ten 1) to powiedziano mi, ze nie pomoga, ze mam dzwonic na 801 i pomimo prosb odprawili z kwitkiem.

  2. Paweł on said:

    801 505 505 -dla neo i neo fiber (odpowiednie kolejki)
    800 102 102 – dla neo i dla kl. ze starymi umowami z gwarancją bezpłatnej info. pomocy techn.
    19330 – dla iDSL i kl. biznesowych
    19393 – faktury, płatności, uszkodzenia telefonów.

  3. Leonard on said:

    Jakości usług tpsa/orange nigdy nie da się zapomnieć, Już prawie tydzień czekam na naprawę nerwostrady.

  4. Tomasz on said:

    Po tygodniu od zgłoszenia awarii nikt się nie zjawił, dwa razy dzwoniłem zgłaszać usterkę i zostałem informowany że zostanie naprawiona w ciągu 48h. W międzyczasie przysłano nowy modem bo kończy się umowa, jestem ciekaw jak mam w ciągu 10 dni sprawdzić czy nowy pakiet mi odpowiada ;) Nie dosyć że infolinia jest płatna to się dowiedziałem że jeżeli rezygnuje z przedłużenia umowy to modem mam na własny koszt dostarczyć do punktu TPSA/Orange (w moim przypadku ~20 km). W raz z rezygnacją dopisałem żeby zgłosił się kurier po odbiór sprzętu, jak to oleją to policzę im za magazynowanie tak jak oni za infolinie. “Profesjonalne” podejście do klienta wygląda troszkę inaczej niż w artykule.

    • CoZaNet on said:

      Wszystko widać zależy od tego jak się trafi. a jaki modem przysłali? livebox czy modem do vdsl? Od jakiegoś czasu monitoruje Internet pod względem konsultantów oraz obsługi klienta przez dwóch największych operatorów i niestety masz rację, nie jest dobrze, Wkrótce opublikuję artykuł na ten temat. Może pomoże on komuś wybrać operatora na podstawie jakości obsługi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

30 904 Spam Comments Blocked so far by Spam Free Wordpress

HTML tags are not allowed.